Monday 13 May 2013

Start Your Engine BrrrOOOOmm!

Assalamualaikum 
Kepada Sahabat semua.. Dengan tunduk sopan sebagai anak melayu yang penuh dengan tatasusila mengucapkan selamat datang ke blog gua not gua.com k.. sesuai pula dengan rakyat Malaysia yg kaya dengan budi bahasa gua budak baru kat hurmblog ni.. tegur2la law gua ad silap..(kite satu Malaysia maaa!! )haha tibe2.. tapi gua x amek port pon law lu sume nak sound ke ap ke an... sebab ni cume blog gua.. dan untuk sume pe reader2 gua.. hihih..

Disini, 
Sahaye ingin memperkenalkan diri Sahaye hendaknya (ceh mcm tulis surat cinta jer bunyi nyer..  kih3 ..

Nama gua Muhammad Riduan Anak Wak Abu . Gua ni keturunan Bugis , bukan JOwo yo.. Moyang gua Org Bugis Yang berasal dari Indonesia,Dan menyebarkan sayapnya di Negeri yg diberi nama JOHOREAN Malaysia haaa mcm tula salasilahNyer . kalau member2 kat kg. tuh selalu pnggil gua ''ewan'abu @ adiekawa.......'' .. please don't ask any question about my name.. b'coz aku pon xtaula kenapa kwn2 pnggil aku mcm tuh.. dan d town2 mcm ''Key ell dan s'ngapore'' ni kn member2 sume pnggil aku ''karlos'' .. bukannya Lan Todak dalam movie Juvana 2012-an tu taw.
hahaha dan sekarang aku bagi korang sume kelonggaran bagaimana anda untuk mentafsir name glamour aku tu... law susah sngat just Call me ewan jer .... look !

Haa ni la gua dan partner gua yg paling gua Sayang.. Gua Selalu buli partner gua ni sebab ap, korang tahu x.. (Sebab Aku kn Abg) hahaha
huhhhhhhhh.. mcm xberapa nak syokla kn pakai bahase lu gua lu gua ni.. mcm nak bergaduh pon ada.. k2 gua jdik org yg normal..
Biasela bab2 permulaan ni mmang bnyak nak kena belajar, dan yg pling penting mmang bnyak nak kena sesuaikan sesuatu situasi tu.. mulai hari ni gua akan ekot resmi Sesumpah.. hahaha.. walaupun sentiasa berubah die tetap sesumpah..

k. Let me to introduce ma Self.. kn tadi aku dah bagi tahu name ap sume kan. haa sekarang aku nak bagitahu tempat tnggal dan bagaimana aku boleh ad kat dunia ni.. hahaha.. senang ckit korang nak deal ap2 ke, just drag to my home je senang ckit.. kot2 ad nak masuk meminang ke an.. hahaha..

Aku ni anak Felda taw. Salah 1 Felda yg berada di hujung selatan semenanjung Malaysia iaitu di sebelah Negara Singapura.. (ceh!!!) hahaha senyum sorang2.. nama tempat nak gempak... hahaha

Aku Asal Pontian Johor jer.. dan Menetap di Kota tinggi.. Orang Johor baek2 taw.. siyes .. x tipu Punyer.. law x percaye tanyalah mawi Af3 tu.. die anak felda jugak .. hahaah amek kesempatan..

haa ni la wak abu.. bos besar kat kg aku.. eh.. bkan2 ni la bos besar aku...
 
haa ni pulak mak aku dunia dan akhirat.. laen mcm mak aq post kn.. biasela org pompuan.. Celotehnya dari subuh smpai ke maghrib dan seterusnyalah haaa tngok tuh tngok tuh.. but she's MY LOVELY MUM muuaaahh...


Adik beradik aq ni sumenyer hero2 belaka.. mane x nyer 7 org adik beradik dan semuanya adalah lelaki.. wah.. !!!
hihih.. bleh buat group sepak takraw dan futsal nih.. hihih.. law men bola bleh gak tapi mak aq kenala jdik keeper an.. 


haa ni la asam garam rumah belacan aku..
Dan secara tibe2.. tuan punyer Lappy berkata  :
'' wey Wan aku nak pkai Lappy aku jap.. nak update blog''
huh mcm sakit ati je an.. tapi apkn daya dunia ini penuh dengan penipuan.. hahahaha x sedo diri..
ok la kwn2..
jumpe next time k.. t aku update lagi.. bnyak aq nak cite ni.. 
GOSIP PON ADA..KIHKIHKIH

No comments:

Post a Comment